Антиреклама

Антиреклама

Антирекла́ма1) Різновид реклами, спрямований на дискредитацію іншого суб’єкта ринку чи сфери діяльності задля власної вигоди. Активно використовується у політичних кампаніях (як компромат, наклеп тощо) та у комерційному секторі.

2) Альтернативний маркетинговий підхід, який полягає у спонуканні споживачів не купувати товар чи послугу, не голосувати за кандидата / партію, а також у підвищенні власних продажів через послаблення популярності конкурентів.

Антиреклама може застосовуватись у комерційному, політичному та соціальному секторах.

Поєднує інформаційні та емоційні засоби впливу на аудиторію.

Як спосіб формування тенденційного негативного чи позитивного ставлення до певного товару чи послуги, антиреклама привертає увагу споживачів, формує ставлення до бренду, впливає на показники успішності діяльності.

У політичному секторі антиреклама є негативною інформацією про політиків, кандидатів на виборні посади та політичні партії, що не сприяє їхньому рейтингу та покликана формувати негативний імідж і тенденцію до зниження інтересу електорату до об’єктів політичної антиреклами.

На міжнародному ринку антиреклама постала в 1950-х. До неї вдавалися такі компанії, як Volkswagen, Patagonia, Supreme та ін.

У США політична антиреклама вперше з’явилася 1956 в ході президентської передвиборчої кампанії і була спрямована проти кандидата від республіканців генерала Д. Ейзенхауера.

Література

  1. Яцунська О. Антиреклама на дострокових парламентських виборах як засіб маніпулювання суспільною свідомістю (частина І) // Віче. 2009. № 23. С. 10–12. URL: http://veche.kiev.ua/journal/1773/
  2. Яцунська О. Антиреклама на дострокових парламентських виборах як засіб маніпулювання суспільною свідомістю (частина ІІ) // Віче. 2009. № 24. С. 22–26. URL: http://veche.kiev.ua/journal/1785/
  3. Дроздик Л. А. Політична реклама та антиреклама як елементи виборчої кампанії 2012 р. в Україні // Наукові записки Інституту журналістики. 2014. Т. 57. С. 230–234.
  4. Топольний Ф. П. Екологічна антиреклама та її вплив на розвиток області // Кіровоградщина — 2025: пріоритети іможливості розвитку: науково практична конференція 7 червня 2017 року. Кропивницький : Ексклюзив-Систем, 2017. С. 98–101.
  5. Боярська О. А. Політична реклама в організаційно-планувальному контексті застосування сучасних політичних технологій // Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія. Політологія. 2018. Вип. 21. С. 99–105.

Автор ВУЕ

Л. А. Дроздик


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Дроздик Л. А. Антиреклама // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Антиреклама (дата звернення: 7.06.2020).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
13.01.2020

Покликання на статтю

Опитування читачів ВУЕОпитування читачів ВУЕ