Мультимедіа

Мультиме́діа — технічне об’єднання текстових, звукових, графічних, фото-, аудіо-, відеоматеріалів, анімації на єдиному цифровому каналі за допомогою певного програмного забезпечення.

Мультимедіа часто описують формулою «один продукт, одна історія, один канал, безліч форм контенту».

У соціальних комунікаціях мультимедіа матеріалізується у вигляді конкретного інтегрованого медійного продукту, в якому одні способи комунікації (аудіо, відео, анімація) логічно продовжують інші (текст, зображення). Наприклад, мультимедійна презентація, книга, газета, журнал, електронний ресурс, лонгрід тощо.

Поняття «мультимедіа» вперше використав у 1966 артист Б. Гольдштейн (Bobb Goldsteinn), описуючи шоу, в якому музика, кіно і спеціальне освітлення використовувалися як об’єднані художні засоби. Наразі це поняття поширене в термінології журналістики, видавничої справи, реклами, шоу-бізнесу та інших сфер соціальних комунікацій.

Література

  1. Albarino R. Goldstein's LightWorks at Southhampton // Variety. 1966. Vol. 213. No. 12.
  2. Feldman T. An introduction to Digital Media. London, New-York : Routledge, 1997. P. 25.
  3. Сучасні технології електронних мультимедійних видань : монографія. Харків : ВД «ІНЖЕК», 2011. С. 11.
  4. Moloney K. Multimedia, Crossmedia, Transmedia ... What's in a name? // Transmediajournalism.org. URL: http://transmediajournalism.org/2014/04/21/ multimedia-crossmedia-transmedia-whats-in-a-name (last acsessed: 08.08.2017).

Автор ВУЕ

М. І. Женченко

Покликання на статтю

Опитування читачів ВУЕОпитування читачів ВУЕ