Бізнес (журнал)

«Бі́знес» — щомісячний друкований діловий журнал; веб-сайт: https://business.ua/. Висвітлює політико-економічні події, аналізує тенденції, представляє портрети успішних підприємців, дає поради щодо започаткування та ведення власної справи, налагоджує комунікації в бізнес-середовищі. Виходить українською мовою, у форматі 215x278 мм на 136 сторінках.

Видання засноване 1992. До осені 2017 виходило як російськомовний тижневик (ТОВ «Видавничий дім „Бліц-Інформˮ»).

На 2019 видавець — ТОВ «Український Бізнес Хаб». Заявлений наклад — 40 тис. примірників, із них 30 тис. розповсюджується за передплатою. Офіс редакції розташований у м. Києві (Україна).

Історична довідка

Видання засноване ПрАТ «Бліц-Інформ». Почало виходити з 01.12.1992 під назвою «Блиц-Информ»; публікувало переважно прайси — безкоштовну інформацію про купівлі — продажі.

У травні 1993 видання «Блиц-Информ» змінило назву на «Бизнес», взяло гасло: «Людина завжди домагається, чого вона бажає» (рос. «Человек всегда добивается, чего он хочет»).

1994 «Бизнес» перетворено в повноцінну ділову газету — з економічними новинами, аналітичними матеріалами тощо, яка мала регіональні версії: «Бизнес-Донбасс», «Бизнес-Харьков» и «Бизнес-Крым».

У 1996 газета почала виходити з кольоровими обкладинками, рентабельність досягла 300 %. Мала додаток «Бизнес. Прайс-листы».

2001 запущено інтернет-версію газети, де публікувалися матеріали паперового видання. Створено діловий форум.

2014 у «Бліц-Інформ» на посаду керівника інтернет-проектів прийшов С. Набок, вів сайт газети «Бізнес» (також сайт журналу «Натали»), згодом став генеральним директором ТОВ «Видавничий дім „Бліц-Інформˮ».

Від 2017, після продажу холдингу «Бліц-Інформ», видання «Бізнес» і ТОВ «Видавничий дім „Бліц-Інформˮ» (газета «Бухгалтерія», сайт «Бізнес.медіа») діють самостійно.

26.09.2017 видання «Бізнес» викуплено; власником всіх прав і видавцем став ТОВ «Український Бізнес Хаб». Серед ініціаторів угоди: В. Антонов (OKKO GROUP), О. Кошарна (Horizon Capital), В. Чеповий, О. Чуєв.

Зміст і структура

На 2019 «Бізнес» позиціює себе як перше в Україні «колективне ділове медіа», створене в новому соціальному тренді — імпакт-інвестування (інвестиції, що передбачають отримання не тільки фінансового прибутку, а й вимірюваних соціальних ефектів).

Сучасна концепція видання реалізується в межах проекту «Бізнес 100», котрий об’єднує українських підприємців, які сповідують цінності «білого» (чесного та прозорого) бізнесу. Учасники проекту «Бізнес 100» вбачають у журналі «Бізнес» не тільки джерело ділової інформації, а насамперед комунікаційну платформу, екосистему для взаємодії. Для розширення ділових контактів журнал формує англомовні спецвипуски — знайомить міжнародних інвесторів з українським бізнесом.

Серед українськомовних спецпроектів журналу в 2019: «Агроекспансія 2019: тенденції, прогнози, нові технології та безпека», «Фінансовий Оскар», «Інвестиції у МСБ», «Бізнес-освіта», «300 багатообіцяючих українських компаній з експортним потенціалом».

Основні рубрики друкованого журналу:

  • Інвестиції;
  • Компанії та ринки;
  • Освіта;
  • Бізнес-академія;
  • Бізнес-безпека;
  • Енергоефективність;
  • Агробізнес.

Журнал «Бізнес» публікує матеріли в жанрах аналітичних статей, рейтингів, інтерв’ю, журналістських розслідувань, репортажів тощо.

Постаті

Головними редакторами видання «Бізнес» були:

  • 1992–1994 — Сергій Мельничук (з червня 1994 по квітень 1998 року — президент, ЗАТ «Видавництво» «Бліц-Інформ» та шеф-редактор видання);
  • 1994–2002 — Костянтин Донін;
  • 2002–2003 — Ігор Власюк;
  • 2003–2005 — Ігор Каневський;
  • 2006–2008 — Сергій Кобишев;
  • 2008–2014 — Ігор Сергєєв;
  • 2014–2016 — Ігор Каневський;
  • 2016–2018 — В’ячеслав Мироненко.

Від вересня 2018 редакцію очолює Володимир Полевий.

У різний час із виданням співпрацювали: О. Данковський, І. Ковтун, О. Крамаренко, А. Федорів та ін.

Значення

У 1998 газета «Бизнес» отримала премію «Прометей-престиж» загальнонаціональної програми «Людина року — 98» як найкраще ділове видання року.

2000 нагороджена «Золотим пером» і визнана найкращим діловим виданням України.

2004 отримала «Золотий кадуцей» за найкраще висвітлення органів Державної податкової служби в друкованих ЗМІ.

Сучасний журнал спрямований на артикуляцію проблем підприємницької діяльності, обмін досвідом, формування довіри до бізнесу в українському суспільстві та світі. Свою місію підсумовує в слогані: «Партнерство заради майбутнього».

Цитати

«Вперше створюється колективне ділове медіа як екосистема для взаємодії, а не лише для читання. Це унікально й ефективно.

100 українських бізнесменів з доброю репутацією в бізнесі не просто стають інвесторами журналу, вони засновують інтегральну платформу для координації соціальних проектів, обміну досвідом, освіти, захисту бізнесу, просування бізнес-бренду України в світі та зміцнення ділової репутації українських компаній».

(Навіщо викупили журнал БІЗНЕС та хто стоїть за проектом БІЗНЕС 100. Володимир Чеповий та Олексій Чуєв розповіли, навіщо викупили журнал БІЗНЕС та хто стоїть за проектом БІЗНЕС 100. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2018/12/17/643647/ (дата звернення: 11.09.2019))

Додатково

За участю журналу «Бізнес» відбуваються численні події: зустрічі співінвесторів журналу, Український агропромисловий і продовольчий форум, AI Conference — щорічна конференція з питань штучного інтелекту, Форум бізнес- та IT-лідерів та ін. Щорічно «Бізнес» підтримує Київський міжнародний економічний форум (КМЕФ).

Література

  1. Дудченко Л. М. До витоків української незалежної ділової періодики: газета «Бизнес» // Образ. Випуск 3 (18). 2015. С. 87–93.
  2. Дудченко Л. М. Ділова преса України : монографія. Суми : Сумський державний університет, 2019. 154 с.
  3. Фісенко Т. В. До питання про класифікацію спеціалізованих видань // Обрії друкарства, 2019. № 1 (7). С. 194–204.

Автор ВУЕ

Т. С. Крайнікова


Оприлюднено

Оприлюднено: 14.07.2019