Аншутц, Томас Поллок

Автопортрет, 1909

А́ншутц, То́мас По́ллок (англ. Anshutz, Thomas Pollock; 05.10.1851; м. Ньюпорт, шт. Кентуккі, США — 16.06.1912; м. Філадельфія, шт. Пенсільванія, США) — живописець, педагог.

Аншутц, Томас Поллок

(Anshutz, Thomas Pollock)

Народження 05.10.1851
Місце народження Ньюпорт
Смерть 16.06.1912
Місце смерті Філадельфія
Alma mater Національна академія дизайну
Напрями діяльності образотворче мистецтво, викладання
Традиція/школа реалізм, імпресіонізм

Життєпис

Першу мистецьку освіту здобув на початку 1870-х у Національній академії дизайну (м. Нью-Йорк), клас Л. Вілмарта (1835–1918; США). 1875 переїхав до м. Філадельфії, де брав уроки в Т. Екінса (1844–1916; США) у Філадельфійському рисувальному клубі. 1892 навчався у м. Парижі в Академії Жюліана.

З 1886 викладав в Академії образотворчого мистецтва Пенсильванії.

1898 разом із Г. Брекенріджем (1870–1937) заснував літню школу в м. Дарбі (штат Пенсильванія, США), де влаштовували пленери. У м. Дарбі Т. Аншутц створив серію яскравих олійних пейзажів, які ніколи не виставлялися. Працював у школі Дарбі до 1910; цього ж року був обраний асоційованим членом Національного рисувального клубу.

Восени 1911 залишив викладання через проблеми зі здоров’ям.

Творчість

Фермер та його син на жнивах. Художник Аншутц, Томас Поллок, бл. 1879

Серед творів художника переважно портрети й пейзажі. Напрям — реалізм, імпресіонізм.

Найвідоміша картина — «Ливарники опівдні» (1880) у натуралістичній манері зображує кількох робітників під час обідньої перерви на дворі ливарного заводу. Одна з перших американських картин на тему важкого життя робітників. Працюючи над твором, художник використовував фотографії. Мистецтвознавці вбачали в цій картині обвинувачення індустріалізації. Картина зберігається в Музеї красних мистецтв у м. Сан-Франциско.

Автор картин: «Фермер та його син на вбиранні врожаю» (1879), «Чоловік і жінка на пляжі» (1893), «Мати і дитина», «Пейзаж з сірим небом», «Літній будинок» (усі — 1900), «Жінка пише на столі» (1905), «Портрет Марти Гайнц» (1906), «Індіанці з Огайо» (1907), «Автопортрет» (1909), «Портрет Ребекки Велен» (1910) та ін.

Література

  1. Schwartz S. The Art Presence. New York : Horizon Press, 1982. 247 p.
  2. Griffin R. Homer, Eakins, and Anshutz: the Search for American Identity in the Gilded Age. University Park : Pennsylvania State University, 2004. 192 p.

Автор ВУЕ

Редакція ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Аншутц, Томас Поллок // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аншутц, Томас Поллок (дата звернення: 23.06.2021).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
30.01.2021

Увага! Опитування на честь 30-ліття незалежності