Авіаремонтний завод

Авіаремо́нтний заво́д — підприємство, на якому виконують ремонт і модернізацію літальних апаратів та їх агрегатів.

Історична довідка

Історія авіаремонтних заводів в Україні розпочалася одночасно з початком польотів аеропланів, які через недосконалість конструкції часто потрапляти в аварії. Початок авіабудування і авіаремонту в Російській імперії пов’язаний з ім’ям А. Анатри, одеського підприємця, який 1911 відкрив у Одесі літакобудівне підприємство «Анатра».

У першій половині 20 ст., поряд із бурхливим розвитком авіації, з’являється мережа авіаремонтних заводів, які найчастіше розташовуються біля військових авіаційних частин та училищ льотчиків. Саме так, у вигляді авіаремонтних майстерень, були засновані українські авіаремонтні заводи: 1931 — у Запоріжжі (у подальшому — Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон»); 1938 — Чугуївський авіаремонтний завод; 1939 — Львівський та Миколаївський авіаремонтні заводи. На початок 21 ст. в Україні діють більше десяти авіаремонтних заводів, які виконують капітальний та поточний ремонт і модернізацію всіх видів літальних апаратів та їх агрегатів.

Напрями діяльності

Одним із авіаремонтних заводів є Конотопський авіаційний ремонтний завод «Авіакон» — українське державне підприємство, що забезпечує капітально-відновлювальний ремонт, переобладнання і модернізацію вертольотів сімейства Мі всіх типів і модифікацій, а також виробництво гумово-технічних виробів для їх агрегатів. Основні напрями діяльності заводу:

  • капітально-відновлювальний ремонт і переобладнання вертольотів Мі-24, Мі-35, Мі-8, Мі-17, Мі-26, Мі-2 будь-яких модифікацій;
  • ремонт агрегатів вертолітного, приладового, спеціального й радіоелектронного устаткування;
  • дослідження технічного стану вертольотів у місцях їхньої експлуатації;
  • капітальний ремонт і ремонт за технічним станом вертольотів Мі-17, Мі-35 та їх модифікацій виїзними бригадами на базі експлуатанта;
  • продовження міжремонтних ресурсів;
  • антикорозійна обробка планера вертольотів і літаків, фарбування літальних апаратів;
  • виготовлення шлангів високого та низького тиску для вертольотів Мі-24/35, Мі-8/17, Мі-26, Мі-2 усіх модифікацій;
  • виготовлення скла вертольотів Мі будь-яких типів і модифікацій; виготовлення гумово-технічних виробів для ремонту агрегатів вертольотів;
  • навчання і підвищення кваліфікації фахівців-замовників.

Література

  1. Савин В. С. Авиация в Украине: Очерки истории. Харьков : Основа, 1995. 264 с.
  2. Маслов М. Забытый первенец // Авиация и время. 1997. № 1. С. 35–36.
  3. Погорілець Ю. Створення пріоритетів розвитку авіаремонтних підприємств в системі формування конкурентоспроможного авіаринку в Україні // Вісник Дніпропетровського нац. ун-ту залізничного транспорту ім. акад. В. Лазаряна. 2007. Вип. 18. С. 227–231.
  4. Харук А. І. Основні виробничі програми Запорізького авіамоторного заводу в 30-х — на початку 40-х рр. ХХ ст. // Дослідження з історії техніки. 2007. Вип. 10. С. 109–119.
  5. Харук А. І. Нарис історії авіаційної промисловості України (1910–1980-ті рр.). Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. 304 c.
  6. Клюшник К. С. «АВІАКОН»: учора, сьогодні, завтра // Конотопський краєзнавчий збірник. 2013. Вип. 1. С. 218–221.

Автор ВУЕ